A Kicsinyek kórusa Olaszországban

A VI. Jesoloi Nemzetközi Kórus-és Táncfesztiválon vett részt negyedik alkalommal 2024. szeptember 20-23-ig a mohácsi Park Utcai Katolikus Általános Iskola Kicsinyek kórusa.

Ebben az évben négy kórus lépett fel: egy női kar, két vegyeskar és egy gyermekkórus, mindannyian Magyarországról érkeztünk. A Kicsinyek kórusa „Gold diplomát” és arany kupát kapott.
Az Aurora téri szabadtéri műsorunkat magyar népdalcsokorral kezdtük: Maros Rudolf: Háros felől címmel. Bárdos Lajos: Kínai kánonját mozgással tettük látványosabbá, Szőnyi Erzsébet: Elvesztettem zsebkendőmet és Balázs Árpád: Bodzavirág című zongorakíséretes művével folytattuk. Végezetül Toto Cutugno: Serenata olasz dalával zártuk, amit vastapssal fogadott a közönség. Zongorán kísért: Horesnyi Mónika. Vezényelt: Koleszárné Győrki Gizella. Elnyertük a közönség szeretetét, amihez az is hozzájárult, hogy a szereplők közül egyedül mi voltunk Gyermekkórus: tisztán, csengően, csillogó szemmel, lelkesen énekeltünk. A Fesztivál a résztvevők közös táncával zárult, amit nagyon vártak a gyerekek.
A Caorlei kirándulással tartalmassá tettük a programunkat. A városnézést az óvárosi részen kezdtük, ahol megcsodáltuk az 1048-ban épült román stílusú 48 méter magas harangtornyot, ami kicsit jobbra dől és a kis város jelképének számít. Ezután betértünk az 1038-ban épített Szent István Dómba, ahol énekelni kezdtük. A középkori katedrálisban a Szent János- himnusz első szakaszával énekeltünk be latinul. Az éneklésünk halkan és áhítatosan indult a Szentlélek hívó énekekkel, majd minél bátrabban és tisztán csengett a Stella Maris kamarakórus: „Ne félj, mert megváltottalak, neveden szólítottalak”- gyönyörű refrénjének ismétlésével, a bazilika egyedülálló akusztikájának élvezetével.
A tengerparti sétány végén található Madonna dell’ Angelo templomba nagyon hangulatos volt elsétálni. A tenger melletti sziklákból kialakított szobrok -több mint 100 sziklaszobor- valóságos szabadtéri múzeumot alkotnak. Scogliera Viva – Élő szikla elnevezésű szabadtéri kiállítás igazi élmény volt a gyerekeknek. Mindenki választott egy számára legkedvesebb szobrot és körülötte különböző alakzatokban fotózkodtak. A tenger zúgását hallgatva tértünk be a templomba, ahol újból énekeltünk és áhítattal élveztük, ahogy megszólal a „földi mennyország” hangja. Ezt a templomot és magát a kis várost körbeveszi a tenger, ezért is hívják Caorlet „Kis Velencének”.
A vasárnapi strandolás a homokos parton a szállodától pár lépésre a hullámzó tengerben örök emlék marad a gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt. A kórusból többen most látták először a tengert. A strandolás előtt kemencében sült eredeti olasz pizzát ettünk– nagyon finom volt! A nap vége fagyizással zárult. A négy nap élményekkel teli, tartalmas és izgalmas utazás volt. Örök emlék marad.
Ez a kirándulás nem jöhetett volna létre: Vetró Gáborné, Horesnyi Mónika, Pécsvári Réka és Schrempf József segítő munkája nélkül.
Hálásan köszönjük a Pécsi Egyházmegye támogatását!