Iskolánkban idén új táborozási lehetőséggel élhettek a 6. 7. és 8. osztályos érdeklődő diákok.

 2021. június 22 – 25. között került megrendezésre az olvasótábor, ahol a kiscsoportokban együtt elolvasott, meghallgatott történet segítségével folyó beszélgetés állt a középpontban. Az ezt kiegészítő kézműves-kreatív foglalkozások és játéktevékenységek a témában való elmélyülést segítették. Így szolgálta a tábor a személyiség- és önismeretfejlesztést.

1. nap:
Az ismerkedés Gárdonyi Géza: Történetem című rövid verse segítségével indult. A szöveg alapján állatfigurák segítségével a gyerekek bemutatták alaptulajdonságaikat.
Lackfi János: Kapjátok el Tüdő Gyuszit! verse a nevekre irányította a figyelmet: kitől kaptuk, kinek van a családban hasonló neve, tudjuk-e jelentését, szeretjük-e. A gyerekek láthatóan szívesen beszéltek magukról és kapcsolódtak egymáshoz.
A beszélgetést a gyerekek nevéhez kapcsolódó rejtvény zárta le, majd névkártyakészítés, utónévkönyv segítségével a nevek eredetére, jelentésére való ráismerés következett.
Délután a tornateremben sorverseny és kidobó zajlott a meleg ellenére teljes lendülettel.
2. nap:
A délelőtti beszélgetést hangulatkártyák segítségével indult: ki, milyen hangulatban érkezett ma?
Janikovszky Éva: Kire ütött ez a gyerek? regényrészlete segítségével hozott tulajdonságainkról, családi viszonyairól folyt az oldott hangulatú beszélgetés. A gyerekek érdeklődve hallgatták egymás történeteit, kapcsolódási pontokat kerestek és találtak egymáshoz.Lezárásaként a gyerekek a rájuk legjellemzőbb tulajdonságot választották ki a kártyákból, a többiek pedig szavazással győződhettek meg róla, mennyire ismerik társukat.
A kézműves foglalkozáson a gyerekek agyagfejeket formáztak. Minden kis fej egy-egy tulajdonságot igyekezett kifejezni.
A sportos foglalkozás színhelye az iskola melletti Kresz park volt. 3-4 fős csapatokban térkép segítségével a gyerekek kincskeresésben vettek részt. A feladat a parkban elrejtett borítékok megtalálása volt, majd a borítékokban lapuló képdarabokat kellett összeilleszteni és címet adni neki.
3. nap:
A beszélgetésre való ráhangolás asszociációs kártyákkal történt: mindenki olyan kártyát húzott, amelynek segítségével egy tulajdonságát tudta kifejezni. Ezekről folyt a beszélgetés majd Lázár Ervin: Bőbeszédű Anasztáz című meséjét hallgatták meg a gyerekek. A beszélgetés és a mese kapcsán felismerhették, hogy beszédünk sokszor nem a lényegre irányul, nem figyelünk egymásra, elkanyarodunk a beszélgetés témájától. Ezt illusztrálta a jól ismert fülbesúgós játék is.
Később a gyerekeknek kivágott szavakat kellett felragasztaniuk egy A/4-es lapra rajzolt amorf alakba. Ezt követően az alakot leviaszolták és vízfestéket vittek fel a lapra. A kész „mű” ráirányította a figyelmet a kommunikáció esetleges hibáira is.
A sportos foglalkozás a tornatermi akadálypályán folyt, és végül természetesen a kidobózás sem maradhatott el.
4. nap:
A napindító beszélgetés után Lázár Ervin: Csodapatika című szövege gyereket, felnőttet egyaránt elgondolkodtatott a jó és rossz tulajdonságairól, arról, hogy milyen keskeny a határ a jó és rossz között, hogy fordul át egyik tulajdonság a másikba. Majd mindenkinek egy javaslatot kellett írnia saját „lelki bajára”, vagyis a rossz tulajdonságaira kérhetett gyógyírt a „csodapatikában”. Ezeket eltették, és máris indulhatott az akadályverseny, melyben a csapatok ügyességi, gondolkodtató és logikai versenyszámokban mérték össze erejüket.
Ebéd után egy gyors díjkiosztót követően a hűvös konditeremben került sor a négy nap lezárására. Mindenki ismét szembesülhetett a tulajdonságok listájával, és ki kellett maga számára választani a rá jellemzőket, most már főleg a jó tulajdonságokra koncentrálva. Mindenki egy kavicsra írta fel a saját tulajdonságait, amelyeket emlékbe eltehettek a gyerekek. Lezárásként a résztvevők egy tábori pólót kaptak ajándékba, és remélhetőleg sok érdekes beszélgetéssel, közös pillanattal és élménnyel lettek gazdagabbak.
Ezúton is köszönjük táborunk megvalósításához a Pécsi Egyházmegye támogatását.

Táborvezető: Szatmáriné Rádics Ildikó
Segítők: Dávid Alexandra, Magyarné Manga Anett, Maml Zoltán, Pfeil Imre, Prokopné Gyuricza Tímea és közösségi szolgálatos diákok.

December 2024
H K Sz Cs P Szo V
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Szent Vér Báta